ICT-lukiolaisten T-paitaprojekti

ICT-paidasta puhuttiin ensimmäisen kerran jo ensimmäisenä opiskeluvuonna, mutta jotenkin kummallisesti projekti viivästyi toiselle opiskeluvuodelle. ICT-paitaa ei oltu tehty useampaan vuoteen, joten päätimme toteuttaa kyseisen paidan jälleen.

Alun perin työryhmä koostui useammasta henkilöstä, mutta loppujen lopuksi paidan toteuttaminen oli allekirjoittaneen ponnisteluita, joka oli täysin vapaaehtoinen päätös toteuttaa paita. Paita alkoi hahmottua Tuomo Valkosen suunnitteleman logon pohjalle, jolloin paita projekti sai taas uutta tuulta purjeisiin ja varsinainen työ pääsi alkamaan.

Kuvassa paitaan tullut logo.

Paidan toteuttaminen vaati yritysten kilpailutusta, jonka jälkeen paitojen valmistajaksi valikoitui Turkulainen Printex, josta saimme paidat edulliseen ja kilpailukykyiseen hintaan läheltä. Paidat ovat mustia, mutta vuosikurssimme 14D:n kaksi ainoata naisedustajaa saivat valkoiset paidat pyynnöstä. Myös rehtorille, apulaisrehtorille sekä Mia Peltomäelle hankittiin omat paidat lähinnä muistoesineiksi.

Paita oli vuosikurssin keskuudessa hyvin vastaanotettu ja paitoja näki myös koulussa muinakin kuin sovittuina aikoina. Tulevaisuudessa kun ICT-linjalaiset kokoontuvat jälleen, on toivottavasti usealla henkilöllä paita vielä tallessa, mutta on hyvin todennäköistä että paita on jäänyt pieneksi.

Allekirjoittanut kiittää kanssa ryhmäläisiä yhteistyöstä ja yhteisistä kouluvuosista lukiossa.